DOBRY TRENING

Coraz szybsze tempo życia, stres, długie godziny pracy, głownie siedzącej, nieregularne spożywanie posiłków, wieczorne podjadanie, brak ruchu to tylko kilka z przyczyn prowadzących do nadwagi. Naukowcy twierdzą, że od otyłości dzieli nas jedynie 100kcal, to znaczy, że wystarczy 100kcal więcej każdego dnia, aby za 5 lat znaleźć się u progu otyłości. Norma dotycząca procentowej zawartości tkanki tłuszczowej dla kobiet wynosi 15%, dla mężczyzn 10%. Wagę tkanki tłuszczowej znajdującej się na naszym ciele możemy obliczyć za pomocą specjalistycznych urządzeń, otrzymujemy wtedy pomiar opisujący procentową zawartość tkanki tłuszczowej, jej wagę oraz procentowy rozkład na poszczególnych partiach naszej sylwetki.Z nadwyżką tkanki tłuszczowej możemy walczyć wprowadzając stopniowo do naszego życia wzmożoną aktywność fizyczną. Początkowo mogą to być zwykłe spacery, stopniowo przeradzające w bardziej zaawansowane formy ruchowe. Czasem najprostsze odstawienie samochodu,  w zamian tego przejście się do sklepu na piechotę może przynieść niezłe efekty. W dzisiejszych czasach, dobie wysokorozwiniętej technologii, ogólnodostępnej komunikacji, samochodów, elektrycznych schodów, wind oraz innych dodatków umilających nam życie, których nie sposób zliczyć, zwykły spacer jest najprostszą metodą na dotlenienie organizmu, jest bezpieczny, nie jest kontuzjogenny, i co najważniejsze możemy spacerować wszędzie, z długością i intensywnością dopasowaną do własnych możliwości.Dla osób, które chciałyby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, a spacery to dla nich za mało, zalecane jest wprowadzenie do swojego harmonogramu intensywniejszej formy treningu. Stosować można trening aerobowy, czyli taki podczas którego energia pozyskiwana jest w procesach spalania tlenowego.  Podczas ćwiczeń tlenowych, krew jest w stanie dostarczyć wystarczająco dużo tlenu do mięśni, aby wystarczyło go do produkcji energii. Dzięki temu, że mięśnie otrzymują odpowiednie ilości tlenu, mogą one pozyskiwać energię ze spalania związków takich jak tłuszcze czy białka. Dlatego też ten typ ćwiczeń rekomenduje się często osobom chcącym zrzucić zbędne kilogramy. Przy stosowaniu treningu aerobowego ważne są trzy aspekty:

  • systematyczność ( wszyscy trenerzy zalecają stosowanie treningu aerobowego średnio 3 do 4 razy w tygodniu).
  • poprawność techniki ( nieumiejętne wykonywanie ćwiczeń przysporzy nam jedynie większego wysiłku, narazi na kontuzję, oddali osiągnięcie upragnionego efektu).
  • intensywność ( tu bardzo ważne jest aby ćwiczenia wykonywane były przy zachowaniu odpowiedniego pulsu, czyli od 55% do 85% maksymalnego tętna. Jak je obliczyć? Wystarczy odjąć od liczby 220 nasz wiek, uzyskany wynik to tzw. HRmax.)

Inną metodą treningu polecaną przez trenerów personalnych jest trening interwałowy tzw. HIIT. W ciągu ostatnich lat przeprowadzono wiele badań nad wpływem treningu interwałowego  na tkankę tłuszczową,  w aspekcie redukcji ogólnej ilości tkanki tłuszczowej, ale także jego wyjątkową skuteczność w redukcji depozytów tłuszczowych z okolic brzucha i nóg. Trening interwałowy swoją skuteczność w redukcji tkanki tłuszczowej zawdzięcza w dużym stopniu zjawisku po-wysiłkowej podwyższonej konsumpcji tlenu czyli EPOC (ang. Excess Post-Exercise Oxygen Consumption). U jego podstaw leży spłata długu tlenowego zaciąganego podczas intensywnego wysiłku. Po zakończeniu wysiłku organizm stara się powrócić do stanu równowagi z przed wysiłku. Procesy, które muszą zajść, aby organizm powrócił do stanu równowagi, wymagają sporej ilości tlenu. Najbardziej istotne z punktu widzenia redukcji tkanki tłuszczowej jest fakt, że energia potrzebna do tych procesów, w których uczestniczy tlen, pochodzi w dużej mierze z kwasów tłuszczowych. Sam efekt EPOC utrzymuje się do 24 godzin po treningu interwałowym. Stosując się do powyższych rad i zasad, dodatkowo  przestrzegając odpowiedniej  diety, możemy być pewni że na upragnione efekty i smukłą sylwetkę nie będzie trzeba długo czekać!

BIURO
+48 726 488 788


ADRES
Dieta Optimum
Łady ul. Za Olszyną 20
05-090 Raszyn k. Warszawy


DIETETYK
dietetyk@dietaoptimum.pl

NR KONTA
44 1140 2004 0000 3602 7555 5034